Natuurgeweld in de USA - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Jan Kooloos - WaarBenJij.nu Natuurgeweld in de USA - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Jan Kooloos - WaarBenJij.nu

Natuurgeweld in de USA

Door: ik

Blijf op de hoogte en volg Jan

13 Januari 2014 | Verenigde Staten, Las Vegas

Hier weer een nieuw klein verslag van de reis van Floris en ik door de VS. Allereerst iets over het weer. Wij kregen, als we eens bij de McDonalds waren voor gratis wifi, veel berichten uit Nederland hoe het ging met het weer. Het schijnt nog al slecht weer te zijn geweest in Amerika. Veel kou, sneeuw en zo. Wat ons betreft, wij hebben alleen maar mooi weer gehad. Vanaf dag 1 in New York tot aan waar we nu zijn hebben we twee dagen regen gehad. Voor de rest blauwe lucht en zon. Ok, het was niet altijd warm. We hebben ook wel vorst gehad. Maar dat was eigenlijk altijd s'nachts. Dan kon het soms wel 15 graden vriezen. Overdag was het altijd prachtig. We zijn precies om de storm heen gereden.

We zijn in Roswell geweest (je weet wel, waar die alians geland zijn) en daar was weinig aan. Er word vooral gebruik van gemaakt om toeristen te trekken. Daar waren we dus weer snel weg. Toen zijn we richting Grand Canyon gegaan en onderweg daar naar toe kom je langs het Petrified Forest. Dit is een national park waar heel veel versteende bomen liggen. Best wel interessant als je bedenkt dat dat miljoenen jaren gekost heeft om te verstenen. De meeste bomen zijn overigens al gestolen uit het gebied in de tijd dat het nog niet beschermd werd. Achter het Petrified Forest ligt de Painted Desert. Dit is een hele mooie woestijn met alle kleuren van wit naar grijs naar rood en oranje. Hier hebben we afgelopen week regelmatig doorheen gereden.

Toen waren we aangekomen bij de Grand Canyon en die is echt groot. Als je daar op de South Rim richting het gat loopt zie je eerst nog niets. Je loopt door een bebost gebied. En in eens doemt ie op. De Grand Canyon. En die is zo groot en diep dat je er stil van word. Zo bijzonder wat de natuur hier heeft gedaan, het is echt prachtig. Zie de fotos.

Boven de Grand Canyon ligt de Bryce Canyon. Hier naar toe rijden is mooi. Je rijd door de Painted Deser en die is leeg en groot. We hebben 150km gereden zonder iets tegen te komen. Geen pomp, geen huis, helemaal niets. De Bryce Canyon is ongeveer hetzelfde als de Grand Canyon maar dan anders. Het is niet zo groot en diep maar minstens even indrukwekkend. Ook hier heeft de wind en het water prachtige vormen uit gesneden uit de rotsen. En ook in Zion park zijn mooie bergen en een bijzondere natuur te vinden. Zoiets vindt je niet in Europa. bekijk vooral de fotos dan zal je zien wat ik bedoel.

Maar goed, Floris en ik kunnen natuurlijk niet te lang tussen de geitenwollensokken zitten te staren naar al deze natuurformaties, hoe prachtig ze ook zijn. Amerika is groter en daarom gaan we weer verder naar de volgende highlight van onze reis. Las Vegas. Daar zijn we nu naar onderweg dus we zijn heel benieuwd. Uiteraard gaan we voor de jackpot!

We houden jullie op de hoogte!

Groetjes

• 13 Januari 2014 - 20:54

Denise:

WAUW!!!! Dit pakt niemand jullie meer af. Prachtig daar. Geniet ze nog even mannen :)

• 13 Januari 2014 - 21:46

Rita:

Hoi Jan wij krijgen steeds meer zin om ook te gaan wat en prachtig verhaal en een mooie foto's echt wauw. Gr

• 13 Januari 2014 - 22:06

Thea Lorist:

Wat een geweldige natuur hè mannen Daar worden jullie zelfs stil van Ha Ha Op naar Las Vegas voor lekker veel herrie en gokken Veel Geluk daar

• 14 Januari 2014 - 11:46

Martin Lorijn:

Wat een prachtige foto's van de Grand Canyon! Veel plezier verder nog

• 14 Januari 2014 - 19:05

Sheila Poland:

Jan and Floris - it is really nice to read about your trip and knowing that you are having a great time. I hope you enjoy Las Vegas and hit that jackpot. Please be safe and keep in touch. Much love!