Laatste dagen in The City of Angels - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Jan Kooloos - WaarBenJij.nu Laatste dagen in The City of Angels - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Jan Kooloos - WaarBenJij.nu

Laatste dagen in The City of Angels

Door: Ik

Blijf op de hoogte en volg Jan

27 Januari 2014 | Verenigde Staten, Los Angeles

Hallo allemaal en welkom bij weer een reisverslag van Floris en mij vanuit de States. Het begint aardig op te schieten. Over 3 dagen vliegen wij alweer terug naar Amsterdam. De afgelopen twee weken gingen dan ook behoorlijk snel.

Eerst waren we in Vegas. En Las Vegas is wel super gaaf. Die stad is echt gebouwd op gokken en wij hebben ook wat bijgedragen aan de lokale economie. Het is namelijk heel erg makkelijk om heel veel geld in heel korte tijd weg te spelen in de casino's. En er hangen geen klokken dus je vergeet de tijd en zo. Je krijgt gratis drankjes dus voor je het weet zit je er een dag. Maar wel heel gaaf.

Wij verbleven in het oude centrum van Las Vegas, bij Mainstreet Station Casino. In het oude centrum vindt je veel restaurants, hotels en casino's en vaak alles in een. En de hoofdstraat is overdekt met een rond plafond van een LED scherm. Hier vindt elk uur een lichtshow plaats. Als je hier loopt zie je meteen het echte Vegas. Lichtjes, veel lichtjes, casino's, dag en nacht leven op straat, veel gelukzoekers. Maar het bekendere gedeelte van Las Vegas is nog veel erger. Las Vegas Boulevard, of "de Strip" waar alle grote hotel/casino's zitten. Het licht allemaal wat verder uit elkaar maar is nog groter, mooier en uitgebreider. Ceasars Palace bijvoorbeeld wat er uit ziet als een Romijnse tempel (historisch gezien is het gebouw niet helemaal correct) of het Bellagio of het Venetian wat er uit ziet als Venetie. Of New York New York wat bestaat uit het Empire State, Chrystler Building, Brooklyn Bridge, Vrijheidsbeeld, Rockerfeller Centre enzo. Oh ja en je kan hier ook goed je geld kwijt raken met gokken. Alles hotels/casino's zijn zo mooi en groot dat je hier heel lang rond kan lopen. En we hebben een helicopter vlucht gedaan boven de strip en de Hoover Dam. Erg bijzonder. Maar we zijn er gelukkig ook weer weg gegaan, anders waren we nu blut haha.

Na Las Vegas zijn we richting het noord-westen gereden. Via de Death Valley. En die is leeg en groot en droog en zout. Snap wel waarom die zo heet. Gelukkig was het niet zo warm. Maar 30 graden. Ik denk niet dat je er in de zomer wilt komen. Zag bij Bassie en Adriaan dat je er zelfs een ei kan bakken op je motorkap. Maar wel heel mooi landschap en bijzonder om door heen te rijden. En daarna door Sequoia National Park waar je de beroemde Sequoia bomen kan vinden. Je weet wel, die hele grote bomen. De grootste boom te wereld staat er ook. Hij is niet de hoogste maar heeft t meeste massa. Die boom is inmens. ZIe fotos. En na Sequoia zijn we ook nog in Yosimite National Park geweest. Ook hier staan een aantal Sequoia bomen en ze hebben mooie watervallen in Yosimite. Bekijk vooral de fotos want het is moeilijk te beschrijven wat je ziet.

Daarna richting Los Angeles. Mooie stad, heuvelachtig en goed weer. En natuurlijk zijn we ook op Alcatraz geweest. De beroemde gevangenis die al een halve eeuw gesloten is. Er hebben beroemde criminelen gezeten zoals Al Capone. En wij zijn er ook geweest. Ziet er oud en verlaten uit. En de cellen zijn niet echt groot. Eigenlijk is het hele eiland niet echt groot. Zoveel gevangenen hebben er niet gezeten. Wel super indrukwekkend en ik denk niet dat je er graag in een cel zou zitten in die tijd.

Nu zijn we alweer op onze laatste bestemming, Los Angeles. We hebben vandaag de camper ingeleverd. Kwamen we er gelijk achter dat we daar een dag te vroeg mee waren. Maar we hadden al een hotel geboekt dus toch maar ingeleverd. Nu gaan we zo een auto huren. Floris houdt maar vast aan die niet zo gaafe Ford Mustang en ik wil nog steeds die hele vette Chevrolet Camaro. We zullen zien welke het wordt.

Groetjes en tot zaterdag :)

• 27 Januari 2014 - 23:19

Evelien:

Wijs allemaal jongens, een geweldige reis denk k, nog even genieten en dan weer back tobackfield

• 28 Januari 2014 - 06:08

Karen Van Det Lindrn:

Geniet van jullie laatste dag/dagen !

• 28 Januari 2014 - 10:22

Denise:

Na zo'n reis wordt het wel afkicken zeg! Maar geniet van jullie laatste dagen en alvast een goede terugreis.