Disney, Alligators, Miami beach en zon! - Reisverslag uit Palm Bay, Verenigde Staten van Jan Kooloos - WaarBenJij.nu Disney, Alligators, Miami beach en zon! - Reisverslag uit Palm Bay, Verenigde Staten van Jan Kooloos - WaarBenJij.nu

Disney, Alligators, Miami beach en zon!

Door: Ikke

Blijf op de hoogte en volg Jan

24 December 2013 | Verenigde Staten, Palm Bay

We zijn nu al bijna twee weken in Florida. De reden daarvoor is vooral het weer. Hier schijnt bijna altijd de zon, is het warm. Er groeien zelfs sinaasappels ende Keys zijn eigenlijk caribische eilanden.

Eerst zijn we naar Orlando geweest. Grote stad. We hebben Disney world bezocht en zijn er achter gekomen dat Parijs eigenlijk een kopie is van deze Disney world. Je hebt hier 5 parken bij Disney word. Wij hebben alleen het hoofdpark bezocht wat hetzelfde is als parijs. Kasteel van assepoester, enz. Je hebt ook studio's, animal kingdom en nog drie parken. Als je alles wilt bezoeken ben je meer dan een week bezig. Wel erg mooi om te zien. Zeker in het mooie weer. Wel raar dat alles in de kerstsfeer is. Je staat te kijken naar een kerstboom terwijl de zon schijnt en er omheen palmbomen staan.

Na Disney zijn we naar een camping gegaan in Palm Bay. Deze camping licht aan de oceaan aan de oostkust. Het is een goedkope camping en er zitten vooral amerikanen die er voor vast wonen. We werden goed ontvangen en gingen al met de lacals mee naar hun stamkroeg. Key West Bar. Het was wel lekker een paar biertjes te nemen en daarna te kunnen gaan slapen op een rustige plek in plaats van een parkeerplaats. We zijn hier 4 dagen geweest. Het was erg leuk, mooi weer, lekker op het strand en een paar mensen ontmoet. als je met de "gewone" amerikaan praat merk je al snel dat er veel verschillen zijn tussen Europa en Amerika. Niet alleen politiek, maar ook cultureel. Levert veel interessante gesprekken op. Er zat ook een cowboy op de camping. Hij had vroeger een kleine boerderij. Slecht 400 hectare. Voor de boeren: Hij vertelde dat een gemiddelde boerderij zon 1500 hectare heeft in texas. Best veel dus. We gaan nog een hoop zien daar. Oh ja, ze zijn allemaal niet erg tevreden over Obama.

Ook hebben we het Kenedy space centre bezocht. Vanaf hier zijn alle amerikaanse raketten richting ruimte afgeschoten. erg interessanr. En ze hadden een echte space shuttle. De Atlanta. Bijzonder om te zien.

Na de camping zijn we richting zuiden gegaan. Miami bezocht. Grote stad, diverse bevolking en een mooi strand. Leuk om te zien. Het was er vooral erg druk, maar dan een andere drukte als bijvoorbeeld New York. Veel autos en je kan er niet echt doorrijden. Ook een andere sfeer.

Ook zijn we naar de Keys geweest. De Keys zijn een rij eilanden die vanaf het punt van Florida naar et zuidoosten lopen. Er is een brug gebouwd van eiland naar eiland en het laatste eiland is Key West. Wel 4 uur rijden dus behoorlijke afstanden. Erg vet om die route te rijden. Hoe verder je komt, hoe caribischer het word. Het laatste eiland is heel toeristisch. Hier stoppen ook allerlei cruise schepen. Wel grappig om daar rond te lopen. Vooral het rijden over die bruggen is echt te gek. Kortom, super dik!

Na Miami zijn we naar de Everglades geweest. Dat is vooral groot en leeg. Er waren twee campings waar alleen stroom was en een koude douche. Wel hele mooie natuur. Er zitten krokodillen, aligators en slangen. Ook de Birmese Python zit er alleen niet van nature. Die hebben we ook niet gezien. Er zitten ook erg veel muggen en die zijn hier net zo irritant als in Nederland. We hebben een boottocht gedaan. Airboats zijn verboden in de everglades. De gewone boottocht was mooi en erg interessant. Ook hebben we een stukje gewandeld (jaja) en dat was ook wel mooi. Wel erg warm en helemaal lek gestoken door die muggen. Het mooiste was nog de kano tocht. (allemaal gratis en verzorgd door de park Rangers). Tijdens de kano tocht van 4 uur zit je echt midden in de natuur. Een groot moeras. En stukken lijken erg op een tropisch regenwoud. Te gek om door heen te gaan. Detail: het water is nergens dieper als een halve meter, behalve de kanalen en meren. Weer aligators gezien. Super vet.

Na de everglades zijn we weer terug gegaan naar de camping in Palm Bay. Het leek ons een beetje triest om kerst te vieren op een parkeerplaats van de walmart. Nu zijn we op de camping. Gisteren avond als een paar potjes bier genomen in de Key West Bar en zometeen kerst diner met de locals.

Groeten, Jan en Floris

• 25 December 2013 - 01:26

Sminkie:

He jongens jullie
    Maken echt weer wat
    Mee. Super gaaf man. Mooi weer
    Met kerst palmbomen, blauwe zee, wit strand
    En een dikke camper wat wil je nog meer hahah.
    Hier is t klote weer en lekker druk on. Restaurant met
    De kerst. Ik gaat maffen is weer half 2. Fijne
    Avond nog verder en spreken elkaar sn weer.
    Groetjes Smink

• 25 December 2013 - 08:48

Bas Kooloos:

Klinkt echt super gaaf jongens, geniet ervan

• 25 December 2013 - 11:05

Denise:

Een kerst om nooit te vergeten lijkt me!
    Jullie zijn wel een hele mooie bijzondere trip aan het maken.
    Geniet er nog maar lekker van. En nogmaals fijne zonnige kerstdagen.

Groetjes

• 25 December 2013 - 11:12

Rita Kooloos:

Wat een mooie verhalen we blijven jullie volgen
    Fijne kerstdagen genieten

• 25 December 2013 - 11:57

AikeAylaFloydRoonRina:

Zo te lezen hebben jullie wel een witte kerst.
    Lekker dat palmenstrand in je kerstmuts.

Veel plezier weer mannen.!

• 25 December 2013 - 15:07

Lia Kerkhof:

Jan en Floris fijne kerstdagen en alvast een goeie jaarwisseling. Wat een leuke verslagen en jullie zien wel ontzettend veel nog een hele fijne trip verder en de groetjes van de fam Kerkhof